dijous, 22 de juliol del 2010

L'Aeroport de Ciudad Real


Ahir, "Le Monde" dedicava tota la pàgina 3 a un reportatge,
demolidor, sobre l'aeroport de Ciudad Real.

És un equipament d'última generació, amb una de les pistes més
llargues d'Europa (4 Km), capaç fins i tot de permetre l'aterratge de
l'Airbus A380, l'avió comercial més gran del món. Les instal·lacions
estan dimensionades per acollir un volum de dos milions i mig de
passatgers l'any. Per gestionar-lo hi ha 91 treballadors directes,
més uns 200 de les diverses empreses concessionàries.

"Avui, un silenci de catedral regna en l'immens hall de les
sortides", escriu el reporter del diari parisenc. El cas és que l'aeroport de Ciudad
Real només té tres vols setmanals, que gestiona Ryanair gràcies a una
subvenció pública. La cafeteria pràcticament només fa esmorzars als
mateixos treballadors, que dilluns, dimecres, dijous i dissabte són les
úniques persones que volten pels passadissos.

Una obra d'aquesta magnitud ha necessitat invertir-hi, d'entrada, 500
milions d'euros. Bona part els va posar Caja Castilla-La Mancha, que ha
estat invervinguda pel Banc d'Espanya i ha hagut d'avalar 9.000 milions
d'euros amb diners públics. Ara, la Junta de Castella-La Manxa ha
injectat a l'aeroport 140 milions més, que aniran a compensar les
pèrdues, enormes i constants.

Ciudad Real té 75.000 habitants, més o menys les dimensions de Rubí.
Disposa d'estació de TGV i aeroport internacional.
Europa ja no vol pagar més. Queda vostè.

Doncs res, d'això...felicitats
per l'aprovació final de l'estatut!

Amnistia Internacional

Una entrevista sobre la Feria de Abril de Barcelona