dimecres, 30 de juliol del 2008

Hipoteca Espanya

- Hola bon dia. Miri, venia perquè he vist que aquest mes m'han cobrat,
erròniament, 180 EUR.
- A no! No és un error. És la comissió per la seva hipoteca Espanya.
- Però si jo no la he demanat!!!
- No, no cal demanar-la. L'hi assignem automàtica pel sol fet de ser titular
de la llibreta Catalunya.
- Automàticament? Però, i quines avantatges tindré doncs?
- Ui moltes! Pensi que és el que se'n diu una llibreta solidaria. Amb els
seus diners es podrà, per exemple, regalar ordenadors portàtils als titulars
de la targeta Extremadura o peatges d'autopista als propietaris d'un compte
Castella.
- Però si jo no en tinc d'ordenador!!! I he de pagar les autopistes cada cop
que viatjo!!! I per mi què hi haurà?
- Per mi, per mi... Au! No sigui egoista! Que a vostè no li ve d'aquests
180EUR al mes!
- Que no em ve de... però... i doncs... així ho estem pagant tota la
família? La meva dona? El meus dos fills?
- Sí, sí, és clar. Tots els titulars.
- Però això són més de 700EUR al mes!!! És una vergonya!!!
- Miri, amb franquesa, entre vostè i jo... sí, és un escàndol! Però bé, com
que té un contracte de permanència de 'per vida' no hi ha res a fer-hi. Les
condicions són així!
- Doncs miri, sap què li dic? Que a la que pugui canviaré de banc!!! Au, que
tingui bon dia senyor...
- Solbes, Pedro Solbes. Bon dia.

--
Des de fa 500 anys, els catalans hem estat uns imbècils. Es tracta, doncs,
de deixar de ser catalans? No, sinó de deixar de ser imbècils.
Joan Sales (Barcelona 1912-1983)

Amnistia Internacional

Una entrevista sobre la Feria de Abril de Barcelona