dilluns, 19 d’abril del 2010

Entrevista a Pedro Morón: 'Si fossim gent culta parlaríem tots català. Ara, la cartera a tothom li interesa'

Pedro Morón de la Fuente és un català d'origen granadí. És president de l'associació Catalonia Acord, una associació de nous catalans en defensa de la nació catalana. Explica a Crònica.cat com veu les consultes un català arribat d'Andalusia fa gairebé 50 anys.

Vostè viu al Baix Llobregat. És un territori especialment difícil per convocar-hi consultes sobre la independència?


Sí, jo crec que és un territori especialment difícil, però precisament perquè és difícil s’ha de fer. Ja s’ha fet a diverses poblacions com a Molins de Rei, es farà a Collbató el dia 25, a Sant Boi el 20 de juny a Cornellà. Això és territori comanche, però s’ha de fer, no perquè surti un sí categòric, si no perquè la gent participi, sobretot la gent immigrada al seu dia, però que ara ja són catalans. Jo vaig arribar al Baix Llobregat al 68, per tant jo crec que ja sóc del Baix Llobregat, no renunciaré mai a la meva terra, jo sóc català de procedència andalusa, igual que hi ha molts catalans que tenen procedència extremenya o que tenen procedència gallega. Per tant, el que és important és que la meva gent, que és majoria al Baix Llobregat, vegi que ser nacionalista, separatista, catalanista, no és un pecat, no és res violent. Els independentistes a Catalunya no porten pistoles, no posen bombes lapa, no tenim armes, simplement volem exercir el nostre dret a decidir.

Amnistia Internacional

Una entrevista sobre la Feria de Abril de Barcelona